woensdag 10 juni 2009

De spelcontroller van de toekomst: the Peregrine, een nieuwe dimensie voor de Multi User Dungeons




De Peregrine is een spelcontroller, in de vorm van een handschoen, die sensors bevat. Het kan gebruikt worden bij ieder computer spel. De ingebouwde usb stick verbindt met de computer en zo kan het toetsenbord en de muis perfect vervangen worden. De fabriek die de handschoen verkoopt, Iron Will Technologies vraagt zo’n 130 dollar per handschoen. Zoals alle high-tech hangt er een duur prijskaartje aan.
Gaming zit al jaren in de lift en de technieken gaan erop vooruit. Misschien kunnen jullie je de eerste spelconsoles herinneren. Zoals de msx, waar spelletjes, mini video’s eigenlijk, via een gleuf in het toetsenbord geïnjecteerd moesten worden. Een beetje later huppelde dan spelfiguurtjes rond, precies opgebouwd uit legoblokjes. Er bleek al gauw dat er een grote markt was voor spelcomputers en Sega en Nintendo gingen de strijd met elkaar aan. De Sega 16 bit versus de super Nintendo. Zover een vleugje nostalgie. Tegenwoordig worden de markten overrompeld met spelcomputers. Playstation heeft al verschillende modellen op de markt gebracht en de Wii en Xbox zijn ons ook niet onbekend. Nu lanceert Microsoft project Natal op de markt die nog een stapje verder gaan.

De Peregrine is dus de uitkomst van een evolutie die al jaren aan de gang is. Welke de volgende stap is in de virtuele wereld van het gamen is dan nog maar de vraag. Vandaag de dag slagen we er al in een volledige wereld na te bouwen, weliswaar virtueel. Kijk maar naar World of Warcraft en Second Life.
De prille onderzoeken naar de Quantum computer brengen ons op termijn misschien nog een stap verder, voor we het weten dolen we zelf rond in de digitale wereld in plaats van ons virtuele karakter.

Sofie Schrauwen

gebaseerd op : http://news.bigdownload.com/2009/06/09/e3-2009-peregrine-pc-gaming-glove-controller-eyes-on-impression/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten